Auto w rozsypce - co zrobić?

miast okienna automatyka pozwoli na obsługę okien za pomocą specjalnych guzików dobrze współgrających z samochodową automatyką. Trzeba jednak przyznać, że w razie awarii takiej automatyki trzeba będzie od razu skorzystać z pomocy

Auto w rozsypce - co zrobić?

Wymiana okien samochodowych

Obsługa okien w samochodzie zasadniczo jest bardzo prosta. W przypadku okien bez zamontowanej automatyki trzeba będzie obsługiwać je ręcznie. Natomiast okienna automatyka pozwoli na obsługę okien za pomocą specjalnych guzików dobrze współgrających z samochodową automatyką. Trzeba jednak przyznać, że w razie awarii takiej automatyki trzeba będzie od razu skorzystać z pomocy mechanika, ponieważ sam właściciel samochodu nie będzie w stanie naprawić takich okien. Tymczasem naprawa samochodowej automatyki jest bardzo często wykonywaną przez mechaników usługą samochodową. Mogą oni także w razie potrzeby dokonać wymiany całych okien samochodowych. Natomiast sam właściciele samochodu będzie mógł wyczyścić nowe okna.


Atrakcyjne sklepy motoryzacyjne

Atrakcyjne sklepy motoryzacyjne charakteryzują się tym, że można w nich nie tylko dokonywać udanych zakupów, ale również korzystać z różnych promocji i rabatów. Poszczególne rabaty przygotowywane w sklepach motoryzacyjnych dedykowane są stałym klientom, dokonującym w takich sklepach częstych zakupów. Natomiast promocje dedykowane są także nowym klientom, wystarczy żeby zrobili oni zakupy w odpowiednim momencie, to znaczy wówczas, gdy w sklepie motoryzacyjnym obowiązuje jakaś promocja. W niektórych sklepach motoryzacyjnych można także otrzymywać punkty, które będzie można wymieniać na punkty wykorzystywane podczas robienia zakupów na stacjach paliw. Widać więc, że na pewno warto korzystać z atrakcyjnych i polecanych sklepów motoryzacyjnych.


Budowa opony

Budowa opony
Budowa opony: 1. opasanie, 2. osnowa, 3. drut, 4. obręcz, 5. bieżnik, 6. opona, 7. stopka.

Elementy typowej opony samochodowej10:

Bieżnik

Bieżnik jest to część opony, która wchodzi w kontakt z nawierzchnią i odpowiada za jej przyczepność do nawierzchni. W zależności od przeznaczenia opony, bieżnik może mieć różny kształt (tzw. rzeźba bieżnika), głębokość i twardość.

Osnowa

Osnowa składa się z wielu warstw kordu, ułożonych pod różnymi kątami w zależności od rodzaju konstrukcji opony. Kord może być wykonany z poliamidu, poliestru, stali, wiskozy i włókna szklanego.

Opasanie

Jest to warstwa (lub częściej warstwy) kordu ułożona obwodowo, wykonana z możliwie jak najbardziej nierozciągliwego materiału. Jej zadaniem jest usztywnienie czoła opony i zapobiegnięcie jego deformacjom pod wpływem działających sił.

Stopka

Stopka (inaczej kołnierz) to część opony stykająca się z obręczą (inaczej zwaną też felgą). Biegnące obwodowo druty wzmacniające utrzymują oponę na feldze, natomiast odpowiednie ukształtowanie stopki zapewnia równe przyleganie opony do obręczy, a w oponach bezdętkowych także uszczelnienie. W niektórych konstrukcjach opon wzmocnienie to wykonuje się z kewlaru.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna



© 2019 http://lidernet.waw.pl/