Temat - serwisowanie auta

arsztatu samochodowego muszą czasami sprowadzać części samochodowe z zagranicy. Sprowadzenie i montaż takich części mogą się okazać droższe niż montaż części zakupionych w naszym kraju, ale niektórzy kierowcy nie chcą oszczędzać n

Temat - serwisowanie auta

Sprowadzanie części samochodowych z zagranicy

W obecnych czasach kierowcy dokonują kupna samochodów pochodzących z różnych krajów. Taka sytuacja sprawia, że również pracownicy warsztatu samochodowego muszą czasami sprowadzać części samochodowe z zagranicy. Sprowadzenie i montaż takich części mogą się okazać droższe niż montaż części zakupionych w naszym kraju, ale niektórzy kierowcy nie chcą oszczędzać na swoim samochodzie, dlatego decydują się na kupno oryginalnych części do samochodu. Inni, jednak, z braku środków kupują części zamienne do samochodu u polskich mechaników i jeżdżą z ich użyciem nawet przez kilka lat. Prościej jest kupić części samochodowe do typowo polskich samochodów, ponieważ są one dostępne praktycznie we wszystkich salonach i są to części przeznaczone zarówno do nowych, jak i starszych pojazdów.


Pompa sekcyjna

Pompa sekcyjna (dawniej pompa wtryskowa) jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa.

Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku. Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego.

Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw. sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder. Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika).

Pompa składa się z:

przewodów doprowadzających paliwo,
cylindra pompy,
tłoczka,
zaworu odcinającego,
przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości),
wtryskiwaczy,
listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji,
korektora dawki paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna


Wizyta u mechanika samochodowego

W czasie wizyty u mechanika samochodowego sprawdzony zostanie stan samochodu. Zdarza się, bowiem, że czasami trudniej jest jednoznacznie ustalić przyczynę awarii samochodu nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy i wówczas musi on skorzystać z pomocy mechanika, który w razie potrzeby przeprowadzi naprawę zepsutych części samochodu. Najbardziej pospolite części będzie na pewno posiadał na składzie, inne, natomiast zostaną przez niego sprowadzone z innego warsztatu lub hurtowni i zamontowane w samochodzie. Rachunek wystawiony za usługi wykonane przez mechanika będzie, więc zależał od rodzaju awarii, kosztów wykonania naprawy i okresu czasu, jaki samochód spędzi w warsztacie. W razie potrzeby mechanik może wykonać również jazdę próbną, zanim samochód trafi z powrotem do właściciela.



© 2019 http://lidernet.waw.pl/